Alternativa la BMW pregătește un nou model: când apare Nio ET5 Touring

de: Andrei Tilimpea
12 06. 2023

ET5 Touring, așa cum va fi cunoscut, este de așteptat să fie lansat până la sfârșitul anului 2023 în Europa. Ar fi un rival pentru viitorul BMW i5 Touring.

Marca chinezească de vehicule electrice premium Nio va lansa o versiune break a sedanului ET5 în Europa până la sfârșitul acestui an, a declarat o sursă care cunoaște acest subiect pentru Automotive News Europe.

ET5 Touring, care ar fi un rival pentru viitorul BMW i5 Touring, a fost spionat la o ședință foto în Norvegia înainte de prezentarea oficială pe 15 iunie.

A fost proiectat având în vedere clienții europeni, a spus CEO-ul Nio, William Li.

„Este o mașină foarte frumoasă. Are mult spațiu interior, inclusiv spațiu pentru spate”, a spus el în marginea Salonului auto de la Shanghai din aprilie.

Vagonul Nio are 4790 mm lungime, 1960 mm lățime și 1499 mm înălțime, cu un ampatament de 2888 mm, conform documentelor făcute de Nio către autoritatea chineză pentru drepturi de autor.

Un preț rezonabil

Prețul este de așteptat să fie puțin mai mare decât sedanul ET5, care pornește de la 47.500 de euro cu un abonament de baterie de 75 de kilowați-oră la 168 de euro pe lună în Germania. Abonamentul pentru baterie oferă acces la rețeaua Nio de stații de schimb de baterii.

Vagoanele sunt un segment mic, dar important în Europa. Ei au avut o cotă de piață de 7,4% în primul trimestru al anului 2023, potrivit cifrelor Dataforce. De departe, cea mai mare piață a lor este Germania, unde vagoanele au reprezentat dublul cotei medii europene în primele trei luni, cu 14,5 la sută.

Sistemul de propulsie al lui Nio ET5 Touring este de așteptat să se asemene cu cel al sedanului ET5, care are o putere de 489 CP dintr-un aranjament cu dublu motor și tracțiune integrală. Autonomia maximă cu cea mai mare baterie a modelului, un pachet de 100 kWh, este de peste 590 km  măsurată pe ciclul WLTP, a spus Nio.

Nio și-a lansat brandul la nivel global în 2016 la un eveniment din Londra, dar a limitat vânzările inițial în China. Brandul a intrat în Europa în 2021, începând din Norvegia, înainte de a se extinde anul trecut în Suedia, Olanda, Danemarca și Germania. De asemenea, compania se pregătește pentru o lansare în Marea Britanie, care este de așteptat să aibă loc în 2024.